Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Corona

Corona

Kan de boeking doorgaan?

Na de persconferentie van dinsdag 19 mei 2020 kan Nederland gelukkig verder met de versoepelingen in het beleid. Alle boekingen vanaf juni voor groepen tot 30 personen kunnen doorgaan.

Alle boekingen tot eind mei in de vakantieboerderijen kunnen altijd doorgaan in gezinsverband. Je kunt dus altijd met je gezin komen of in huiselijk verband. Zorggroepen die met elkaar wonen zijn ook een gezin. Een aantal vakantieboerderijen heeft ook ruimte voor meerdere gezinnen omdat het uit verschillende appartementen of units bestaat met gescheiden sanitair en keukens. Het verblijf kan dan doorgaan natuurlijk met in acht nemen van de richtlijnen. 

Ook wordt er weer volop geboekt voor juli en augustus. In alle vakantieboerderijen kan de sleuteloverdracht coronaproof gedaan worden als u dat graag wilt. 

Hoe werkt omboeken naar een andere datum?

Als je de vakantie wilt omboeken naar een andere periode, dan is dit bij sommige accommodaties mogelijk in overleg met de eigenaar. De eigenaar bepaalt wat er mogelijk is en VBNL kan als tussenpersoon juridisch niets afdwingen bij eigenaren of garanties bieden. Je kunt contact opnemen met de eigenaar, de contactgegevens heb je ontvangen in het verblijfsticket.

Heb je met de eigenaar overeenstemming gevonden over een nieuwe datum? Mail dan de nieuwe datum aan info@vakantieboerderij-nederland.nl . Wij sturen een aangepast verblijfsticket.

De aankomstdatum valt na 20 mei. Mag ik al omboeken?

Tot 20 mei zijn de boekingen omgezet naar een latere datum. Als de aankomstdatum na 20 mei is bekijken we het geval per geval. Alle vakantieboerderijen zijn open voor 1 gezin of in huiselijk verband. De boekingen van de maand juni worden door ons gebeld op volgorde van aankomst. Boekingen voor juli en augustus worden niet omgeboekt, u kunt gewoon op vakantie.

Wat kost het als ik mijn boeking verplaats?

Vakantieboerderij-Nederland.nl zal voor het omboeken vanwege corona geen kosten in rekening brengen.

De eigenaar kan wel kosten in rekening brengen voor het omboeken. Als de nieuwe periode duurder is kan het zijn dat je het prijsverschil moet bijbetalen. Informeer hiervoor bij de eigenaar.

Kan ik mijn geld terugvragen?

Nee, er is geen restitutie van de betaalde reissom. De meeste eigenaren werken mee aan een omboekregeling voor alle boekingen tot 20 mei 2020.

Wat kost het als ik wil annuleren?

Als je na overleg met de eigenaar niet tot overeenstemming bent gekomen en toch wilt annuleren, dan kun je dit per e-mail aan info@vakantieboerderij-nederland.nl aangeven. Bij annulering ontvangt de eigenaar een vergoeding. De Algemene Voorwaarden zoals meegestuurd met de boeking zijn geldig. Je kunt ze ook op de website vinden. Controleer bij je verzekeringsmaatschappij wat er vergoed wordt.

Mag ik mijn restantbetaling uitstellen?

Nee, je bent gebonden aan de huurovereenkomst en de daarin opgenomen termijnen van aanbetaling en restantbetaling. Je geboekte periode valt buiten alle nu geldende maatregelen.

Bij het niet (tijdig) voldoen van de betaalverplichtingen hebben wij het recht je boeking te annuleren en de annuleringskosten en eventuele incassokosten te verhalen.

Annuleren

Annuleren

Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?

Wij werken samen met de Europeesche verzekeringen. Je kunt de annuleringsverzekering samen met de boeking online afsluiten. Het is na de boeking nog altijd mogelijk om een annuleringsverzekering te nemen, het is wel het beste om dit binnen 7 dagen na de boeking te regelen omdat er anders een clausule gaat werken. Tijdens het boeken kun je aanvinken welke verzekering je wilt afsluiten, de premie wordt automatisch berekend. 

Je hebt de keuze uit een Allrisk of een Standaard verzekering.

Wat kost het als ik mijn boeking annuleer?

Bij annulering bestaan de kosten uit een vast bedrag van € 35 plus de volgende kosten afhankelijk van de periode voor aankomstdatum:

Bij annulering meer dan 12 maanden vóór de aankomstdatum 10 % van de reissom;
Bij annulering meer dan 6 tot 12 maanden vóór de aankomstdatum 30 % van de reissom;
Bij annulering 4 tot 6 maanden vóór de aankomstdatum: 70 % van de reissom;
Bij annulering 2 tot 4 maanden vóór de aankomstdatum: 80 % van de reissom;
Bij annulering 2 maanden tot 7 dagen vóór de aankomstdatum 95 % van de reissom;
Bij annulering binnen 7 dagen voor de aankomstdatum: 100 % van de reissom.

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten neem dan eerst contact op met de verzekeraar. Je hebt mogelijk recht op een vergoeding.

Bezichtigen

Bezichtigen

Kan ik de vakantieboerderij bezichtigen voor ik boek?

Bezichtigen van de vakantieboerderij is mogelijk. Dit kan uitsluitend op afspraak als de vakantieboerderij leeg staat. Voor de bezichtiging zetten we de gewenste periode in optie, dit kun je ook zelf doen door via de website een optie te nemen. Bij opmerkingen kun je dan een bericht achterlaten, we nemen dan contact met je op om een datum voor de bezichtiging in te plannen.

Boeken

Boeken

Hoe kan ik boeken?

Klik op een beschikbare periode en klik op Nu boeken. Vul de gegevens in. Na het boeken ontvang je per mail een bevestiging. Hierin staat o.a. aangegeven wanneer de aanbetaling voldaan moet worden. Na de aanbetaling ontvang je een bevestiging en het adres van de vakantieboerderij. Als de reissom in zijn geheel is voldaan sturen we het verblijfsticket.

Hoe zie ik of de vakantieboerderij nog vrij is?

Alle beschikbare periodes in de kalender hebben een groen rondje op de beschikbare data. Klik op een rondje en je ziet de prijzen.

Wat is het adres van de vakantieboerderij?

We vermelden geen adressen van vakantieboerderijen op onze website. Eigenaren en beheerders, maar vooral ook de aanwezige gasten vinden het niet prettig als er ongenode kijkers op het terrein lopen. Op deze manier zullen wij ook úw privacy respecteren als u in één van onze vakantieboerderijen logeert. Neem gerust contact met ons op met uw vragen.

Na de boeking en als de aanbetaling is voldaan ontvang je een betaalbevestiging en het adres van de vakantieboerderij. Dan kun je fijn beginnen met de voorbereidingen voor je verblijf.

Kan ik een optie nemen?

U kunt online een optie nemen. Klik op de gewenste aankomstdatum en klik op de link: Neem optie.

Een optie is standaard voor 48 uur. We nemen contact met u op voor de optie verloopt en zonnodig verlengen we de optie nog een keer.

Kan ik eerder aankomen?

Door de wisseling van groepen moeten de vakantieboerderijen worden schoongemaakt op maandagmorgen en vrijdagmiddag. In overleg kunnen we kijken of eerder aankomen mogelijk is. Een week voor aankomst kunt u ons bellen en dit in goed overleg met ons afstemmen.

Mag de hond mee naar de vakantieboerderij?

Bij sommige vakantieboerderijen is het toegestaan om een hond  mee te nemen, soms tegen een vergoeding. De huisdiereninformatie staat onder de kalender bij Bijzonderheden.

Wordt er een borgsom gevraagd?

De hoogte van de borgsom staat aangegeven onder de kalender. De borgsom wordt apart afgerekend en is niet in de reissom inbegrepen.

Waar zie ik de aankomst en vertrektijden?

In de kalender klik je eerst op de gewenste aankomstdatum en vervolgens op de link Neem optie of Nu boeken. De aankomst en vertrektijden zie je rechts bovenaan. Klik op de returnpijl linksboven om terug te keren naar de vakantieboerderij.

Betalen

Betalen

Wanneer moet ik de eerste betaling doen?

Je ontvangt na de boeking de reserveringsbevestiging met daarin informatie over de betaling en de betalingstermijnen. Je betaalt altijd minimaal 30% van de totale reissom binnen 5 dagen na de boeking. Is de aankomstdatum dichtbij dan betaal je de reissom in een keer. Vermeldt altijd het boekingsnummer bij de betaling. 

Wordt mijn boeking geannuleerd als ik niet op tijd heb betaald?

Als je te laat betaald ontvang je eerst een betalingsherinnering. Een boeking wordt pas geannuleerd nadat wij contact met je hebben opgenomen. Let op: aan annuleren zijn altijd kosten verbonden.