Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Corona

Corona

Kan de boeking doorgaan?

Vanaf juni mogen onze vakantieboerderijen weer tot 50 gasten ontvangen. Er kan gebruik gemaakt worden van alle ruimtes in de accommodatie, er zijn geen beperkingen meer. We zijn eindelijk uit de lock down na anderhalf jaar opgelegde maatregelen door de overheid. De schade tengevolge van de overheidsmaatregelen zijn helaas niet vergoed.

 

Mag ik omboeken naar een andere datum?

Voor de lopende boekingen (gemaakt voor 01-02-2021) is omboeken in beperkte gevallen mogelijk. Er zijn omboekkosten. Is de omgeboekte periode duurder dan betaald u het verschil altijd bij.

Wat kost het als ik mijn boeking verplaats?

Er zijn omboekkosten. Is de omgeboekte periode duurder dan moet het verschil bijbetaald worden. Omboeken wordt niet in alle gevallen toegestaan. Neem contact met ons op.

Kan ik mijn geld terugvragen?

De klant en de verhuurder zijn beiden verantwoordelijk voor de naleving van de opgelegde overheidsmaatregel. Beiden kunnen hier niets aan doen dus probeer er samen uit te komen.  Als de vakantieboerderij niet bezocht kan worden door een opgelegde maatregel dan kun je ook denken in oplossingen zoals het verkleinen van de groepsgrootte of groepssamenstelling (aantal adressen), het verzetten naar een andere datum of het accepteren van een tegoed. Voor meer informatie neem contact met ons. 

Wat kost het als ik wil annuleren?

Het is niet mogelijk om zonder meer kosteloos te annuleren. De vakantieboerderij is namelijk wel beschikbaar. Als de verhuurder de huurovereenkomst kan nakomen moet de klant de huur betalen. Bij annulering van de klant heeft de eigenaar recht op een vergoeding.
Een annulering moet schriftelijk doorgegeven worden aan Vakantieboerderij Nederland. Dit kan ook per e-mail aan info@vakantieboerderij-nederland.nl . Wij nemen dan contact met u op en zullen de annulering in gang zetten. De Algemene Voorwaarden zoals meegestuurd met de boeking zijn geldig. Je kunt ze ook op de website vinden. Controleer bij je verzekeringsmaatschappij wat er vergoed wordt.

Heeft u een Allrisk-annuleringsdekking en heeft u deze verzekering vóór 27 februari 2020 gesloten? 
Mogelijk kunt u dan een vergoeding van de verzekering krijgen en bent u verzekerd voor Corona. Er is een eigen bijdrage van toepassing van 25 % van de annuleringskosten.

Mag ik mijn restantbetaling uitstellen?

We begrijpen dat het in deze onzekere tijd voor gasten die het restantbedag van hun boeking moeten betalen verleidelijk kan zijn om dit uit te willen stellen. We vragen vriendelijk om dit niet te doen aangezien het gevolgen kan hebben voor de boeking.
Een huurovereenkomst is een bindende overeenkomst. De hoofdboeker dient zorg te dragen voor de tijdige betaling van aanbetaling en restantbetaling. Bij het niet (tijdig) voldoen van de betaalverplichtingen hebben wij het recht je boeking te annuleren en de annuleringskosten en eventuele incassokosten te verhalen.

Annuleren

Annuleren

Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?

Wij werken samen met de Europeesche verzekeringen. Je kunt de annuleringsverzekering samen met de boeking online afsluiten. Het is na de boeking nog altijd mogelijk om een annuleringsverzekering te nemen, het is wel het beste om dit binnen 7 dagen na de boeking te regelen omdat er anders een clausule gaat werken. Tijdens het boeken kun je aanvinken welke verzekering je wilt afsluiten, de premie wordt automatisch berekend. 

Je hebt de keuze uit een Allrisk of een Standaard verzekering.

Kan ik nu nog een nieuwe allrisk-annuleringsverzekering afsluiten en een beroep doen op de verzekering i.v.m. Corona ook al is het Coronavirus bekend?

Sluit u een nieuwe verzekering met Allrisk-annuleringsdekking? Dan biedt deze geen dekking als de reis geannuleerd wordt in verband met het Corona-virus. Dit komt omdat de situatie momenteel van dien aard is dat de schade niet meer onvoorzien is. Het is wel nog steeds mogelijk om een allrisk-annuleringsverzekering af te sluiten bij uw reis. Dit is van toepassing op alle verzekeringen die zijn ingegaan op of na 27 februari 2020. 

Naast de Standaard Annuleringsverzekering en de AllRisk Annuleringsverzekering kun je ook een groepsannuleringsverzekering afsluiten (zeer geschikt voor grotere gezelschappen). Neem voor de groepannuleringsverzekering even contact met ons op.

 

Wat kost het als ik mijn boeking annuleer?

Als je zelf je boeking annuleert dan staat in de Algemene Voorwaarden wat je aan annuleringskosten moet betalen. De AV heb je ontvangen bij je reservering.

Bij annulering bestaan de kosten uit een vast bedrag van € 35 plus de volgende kosten afhankelijk van de periode voor aankomstdatum:

Bij annulering meer dan 12 maanden vóór de aankomstdatum 10 % van de reissom;
Bij annulering meer dan 6 tot 12 maanden vóór de aankomstdatum 30 % van de reissom;
Bij annulering 4 tot 6 maanden vóór de aankomstdatum: 70 % van de reissom;
Bij annulering 2 tot 4 maanden vóór de aankomstdatum: 80 % van de reissom;
Bij annulering 2 maanden tot 7 dagen vóór de aankomstdatum 95 % van de reissom;
Bij annulering binnen 7 dagen voor de aankomstdatum: 100 % van de reissom.

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten neem dan eerst contact op met de verzekeraar. Je hebt mogelijk recht op een vergoeding.

Bezichtigen

Bezichtigen

Kan ik de vakantieboerderij bezichtigen voor ik boek?

Bezichtigen van de vakantieboerderij is mogelijk. Dit kan uitsluitend op afspraak als de vakantieboerderij leeg staat. Voor de bezichtiging zetten we de gewenste periode in optie, dit kun je ook zelf doen door via de website een optie te nemen. Bij opmerkingen kun je dan een bericht achterlaten, we nemen dan contact met je op om een datum voor de bezichtiging in te plannen.

Boeken

Boeken

Hoe kan ik boeken?

Klik op een beschikbare periode en klik op Nu boeken. Vul de gegevens in. Na het boeken ontvang je per mail een bevestiging. Hierin staat o.a. aangegeven wanneer de aanbetaling voldaan moet worden. Na de aanbetaling ontvang je een bevestiging en het adres van de vakantieboerderij. Als de reissom in zijn geheel is voldaan sturen we het verblijfsticket.

Hoe zie ik of de vakantieboerderij nog vrij is?

Alle beschikbare periodes in de kalender hebben een groen rondje op de beschikbare data. Klik op een rondje en je ziet de prijzen. Daarna kun je kiezen voor Neem optie of NU BOEKEN

Wat is het adres van de vakantieboerderij?

We vermelden geen adressen van vakantieboerderijen op onze website. Eigenaren en beheerders, maar vooral ook de aanwezige gasten vinden het niet prettig als er ongenode kijkers op het terrein lopen. Op deze manier zullen wij ook úw privacy respecteren als u in één van onze vakantieboerderijen logeert. Neem gerust contact met ons op met uw vragen.

Na de boeking en als de aanbetaling is voldaan ontvang je een betaalbevestiging en het adres van de vakantieboerderij. Dan kun je fijn beginnen met de voorbereidingen voor je verblijf.

Kan ik een optie nemen?

U kunt online een optie nemen. Klik op de gewenste aankomstdatum en klik op de link: Neem optie.

Een optie is standaard voor 48 uur. We nemen contact met u op voor de optie verloopt en zonnodig verlengen we de optie nog een keer.

Kan ik eerder aankomen?

Door de wisseling van groepen moeten de vakantieboerderijen worden schoongemaakt op maandagmorgen en vrijdagmiddag. In overleg kunnen we kijken of eerder aankomen mogelijk is. Een week voor aankomst kunt u ons bellen en dit in goed overleg met ons afstemmen.

Mag de hond mee naar de vakantieboerderij?

Bij sommige vakantieboerderijen is het toegestaan om een hond  mee te nemen, soms tegen een vergoeding. De huisdiereninformatie staat onder de kalender bij Bijzonderheden.

Wordt er een borgsom gevraagd?

De hoogte van de borgsom staat aangegeven onder de kalender. De borgsom wordt apart afgerekend en is niet in de reissom inbegrepen.

Waar zie ik de aankomst en vertrektijden?

In de kalender klik je eerst op de gewenste aankomstdatum en vervolgens op de link Neem optie of Nu boeken. De aankomst en vertrektijden zie je rechts bovenaan. Klik op de returnpijl linksboven om terug te keren naar de vakantieboerderij.

Betalen

Betalen

Wanneer moet ik de eerste betaling doen?

Je ontvangt na de boeking de reserveringsbevestiging met daarin informatie over de betaling en de betalingstermijnen. Je betaalt altijd minimaal 30% van de totale reissom binnen 5 dagen na de boeking. Is de aankomstdatum dichtbij dan betaal je de reissom in een keer. Vermeldt altijd het boekingsnummer bij de betaling. 

Wordt mijn boeking geannuleerd als ik niet op tijd heb betaald?

Als je te laat betaald ontvang je eerst een betalingsherinnering. Een boeking wordt pas geannuleerd nadat wij contact met je hebben opgenomen. Let op: aan annuleren zijn altijd kosten verbonden.