Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Corona

Corona

Kan de boeking doorgaan?

Alle boekingen vanaf 1 juni voor groepen tot 30 personen kunnen doorgaan. Een aantal groepsaccommodaties kampt nog met opgelegde beperkingen op het gebruik van het sanitair. In de horeca gaan we met vreemden allen op hetzelfde toilet. Maar in een groepsaccommodatie (met je familie en vriendengroep) heeft men gemeend strenger te moeten zijn met de regels. Waar dit op gebaseerd is kan niemand uitleggen en het verschilt ook nog eens per provincie, per gemeente, per ambtenaar, per groepsaccommodatie.

Alle boekingen in de vakantieboerderijen kunnen altijd doorgaan in gezinsverband. Je kunt dus altijd met je gezin komen of in huiselijk verband. Meestal mag je ook met meer gezinnen, maar ook hier weer onduidelijke regels. Zorggroepen die met elkaar wonen zijn ook een gezin. Een aantal vakantieboerderijen heeft ook ruimte voor meerdere gezinnen omdat het uit verschillende appartementen of units bestaat met gescheiden sanitair. Het verblijf kan dan doorgaan. 

Gelukkig houden Nederlanders van vakantie en wordt er weer volop geboekt voor juli en augustus. In alle vakantieboerderijen kan de sleuteloverdracht coronaproof gedaan worden als u daar een veilig gevoel van krijgt. Wij verhuren alleen maar schone en goed onderhouden vakantieboerderijen. Toch zijn er nog extra maatregelen genomen voor de schoonmaak. 

Hoe werkt omboeken naar een andere datum?

Als je de vakantie wilt omboeken naar een andere periode kijk dan eerst of je verblijf nog valt binnen de maatregelen van de overheid.

Vanaf 1 juli zijn er geen beperkingen meer. Alle boekingen gaan door.

 

De aankomstdatum valt na 20 mei. Mag ik al omboeken?

Tot 20 mei zijn de boekingen omgezet naar een latere datum. Als de aankomstdatum na 20 mei was hebben we dit week per week bekeken. Het beleid was onduidelijk en veranderde voortdurend. Ook waren er grote verschillen per veiligheidsregio, per provincie, gemeente en zelfs per ambtenaar.

Groepsaccommodaties zijn niet gesloten geweest, op geen enkel moment. Soms was een vakantieboerderij open met beperkingen bv voor 1 of 2 gezinnen. Andere vakantieboerderijen waren volledig open omdat ze voldoende sanitair hadden.

Per 1 juni is de eis van het gezamenlijk sanitair door een aantal veilgheidsrregio's ook weer losgelaten. Andere niet. Ook hier weer geen eenduidig beleid. 

De boekingen van de maand juni zijn door ons gebeld op volgorde van aankomst. Boekingen voor juli en augustus worden niet omgeboekt, u kunt gewoon op vakantie.

Wat kost het als ik mijn boeking verplaats?

Vakantieboerderij-Nederland.nl zal voor het omboeken vanwege corona (als je niet mag komen vanwege een maatregel van de overheid) geen kosten in rekening brengen. De eigenaar kan wel kosten in rekening brengen voor het omboeken. Als de nieuwe periode duurder is kan het zijn dat je het prijsverschil moet bijbetalen. Informeer hiervoor bij de eigenaar.

Na 1 juni is het omboeken niet meer nodig voor de meeste boekingen omdat je gewoon kunt komen. De boekingen die een beperking hadden zijn allemaal persoonlijk benaderd door Vakantieboerderij Nederland.

Alle boekingen vanaf 1 juli en de maanden erna hoeven niet meer verplaatst te worden. Deze boekingen gaan gewoon door.

Kan ik mijn geld terugvragen?

Nee, er is geen restitutie van de betaalde reissom. De meeste eigenaren hebben meegewerkt aan een omboekregeling voor de mensen die niet mochten komen (boekingen tot 20 mei 2020). Vanaf 20 mei konden een aantal mensen weer op vakantie in de geboekte vakantieboerderij. Sinds 1 juni zijn er weer versoepelingen en zien we steeds minder belemmeringen om van de geboekte vakantie gebruik te maken. Vakantieboerderij Nederland heeft alle boekingen van juni benaderd. Vanaf 1 juli kan iedereen weer komen. Er wordt ook alweer volop geboekt voor de zomermaanden.

Wat kost het als ik wil annuleren?

Als je zelf besluit om je boeking te annuleren, dan kun je dit per e-mail aan info@vakantieboerderij-nederland.nl doorgeven. Bij annulering ontvangt de eigenaar een vergoeding. De Algemene Voorwaarden zoals meegestuurd met de boeking zijn geldig. Je kunt ze ook op de website vinden. Controleer bij je verzekeringsmaatschappij wat er vergoed wordt.

Mag ik mijn restantbetaling uitstellen?

Een huurovereenkomst is een bindende overeenkomst. De hoofdboeker dient zorg te dragen voor de tijdige betaling van aanbetaling en restantbetaling. De huidige boekingen waarvoor nog betalingen gedaan moeten worden zullen allemaal doorgaan.

Bij het niet (tijdig) voldoen van de betaalverplichtingen hebben wij het recht je boeking te annuleren en de annuleringskosten en eventuele incassokosten te verhalen.

Annuleren

Annuleren

Kan ik een annuleringsverzekering afsluiten?

Wij werken samen met de Europeesche verzekeringen. Je kunt de annuleringsverzekering samen met de boeking online afsluiten. Het is na de boeking nog altijd mogelijk om een annuleringsverzekering te nemen, het is wel het beste om dit binnen 7 dagen na de boeking te regelen omdat er anders een clausule gaat werken. Tijdens het boeken kun je aanvinken welke verzekering je wilt afsluiten, de premie wordt automatisch berekend. 

Je hebt de keuze uit een Allrisk of een Standaard verzekering.

Wat kost het als ik mijn boeking annuleer?

Bij annulering bestaan de kosten uit een vast bedrag van € 35 plus de volgende kosten afhankelijk van de periode voor aankomstdatum:

Bij annulering meer dan 12 maanden vóór de aankomstdatum 10 % van de reissom;
Bij annulering meer dan 6 tot 12 maanden vóór de aankomstdatum 30 % van de reissom;
Bij annulering 4 tot 6 maanden vóór de aankomstdatum: 70 % van de reissom;
Bij annulering 2 tot 4 maanden vóór de aankomstdatum: 80 % van de reissom;
Bij annulering 2 maanden tot 7 dagen vóór de aankomstdatum 95 % van de reissom;
Bij annulering binnen 7 dagen voor de aankomstdatum: 100 % van de reissom.

Heb je een annuleringsverzekering afgesloten neem dan eerst contact op met de verzekeraar. Je hebt mogelijk recht op een vergoeding.

Bezichtigen

Bezichtigen

Kan ik de vakantieboerderij bezichtigen voor ik boek?

Bezichtigen van de vakantieboerderij is mogelijk. Dit kan uitsluitend op afspraak als de vakantieboerderij leeg staat. Voor de bezichtiging zetten we de gewenste periode in optie, dit kun je ook zelf doen door via de website een optie te nemen. Bij opmerkingen kun je dan een bericht achterlaten, we nemen dan contact met je op om een datum voor de bezichtiging in te plannen.

Boeken

Boeken

Hoe kan ik boeken?

Klik op een beschikbare periode en klik op Nu boeken. Vul de gegevens in. Na het boeken ontvang je per mail een bevestiging. Hierin staat o.a. aangegeven wanneer de aanbetaling voldaan moet worden. Na de aanbetaling ontvang je een bevestiging en het adres van de vakantieboerderij. Als de reissom in zijn geheel is voldaan sturen we het verblijfsticket.

Hoe zie ik of de vakantieboerderij nog vrij is?

Alle beschikbare periodes in de kalender hebben een groen rondje op de beschikbare data. Klik op een rondje en je ziet de prijzen.

Wat is het adres van de vakantieboerderij?

We vermelden geen adressen van vakantieboerderijen op onze website. Eigenaren en beheerders, maar vooral ook de aanwezige gasten vinden het niet prettig als er ongenode kijkers op het terrein lopen. Op deze manier zullen wij ook úw privacy respecteren als u in één van onze vakantieboerderijen logeert. Neem gerust contact met ons op met uw vragen.

Na de boeking en als de aanbetaling is voldaan ontvang je een betaalbevestiging en het adres van de vakantieboerderij. Dan kun je fijn beginnen met de voorbereidingen voor je verblijf.

Kan ik een optie nemen?

U kunt online een optie nemen. Klik op de gewenste aankomstdatum en klik op de link: Neem optie.

Een optie is standaard voor 48 uur. We nemen contact met u op voor de optie verloopt en zonnodig verlengen we de optie nog een keer.

Kan ik eerder aankomen?

Door de wisseling van groepen moeten de vakantieboerderijen worden schoongemaakt op maandagmorgen en vrijdagmiddag. In overleg kunnen we kijken of eerder aankomen mogelijk is. Een week voor aankomst kunt u ons bellen en dit in goed overleg met ons afstemmen.

Mag de hond mee naar de vakantieboerderij?

Bij sommige vakantieboerderijen is het toegestaan om een hond  mee te nemen, soms tegen een vergoeding. De huisdiereninformatie staat onder de kalender bij Bijzonderheden.

Wordt er een borgsom gevraagd?

De hoogte van de borgsom staat aangegeven onder de kalender. De borgsom wordt apart afgerekend en is niet in de reissom inbegrepen.

Waar zie ik de aankomst en vertrektijden?

In de kalender klik je eerst op de gewenste aankomstdatum en vervolgens op de link Neem optie of Nu boeken. De aankomst en vertrektijden zie je rechts bovenaan. Klik op de returnpijl linksboven om terug te keren naar de vakantieboerderij.

Betalen

Betalen

Wanneer moet ik de eerste betaling doen?

Je ontvangt na de boeking de reserveringsbevestiging met daarin informatie over de betaling en de betalingstermijnen. Je betaalt altijd minimaal 30% van de totale reissom binnen 5 dagen na de boeking. Is de aankomstdatum dichtbij dan betaal je de reissom in een keer. Vermeldt altijd het boekingsnummer bij de betaling. 

Wordt mijn boeking geannuleerd als ik niet op tijd heb betaald?

Als je te laat betaald ontvang je eerst een betalingsherinnering. Een boeking wordt pas geannuleerd nadat wij contact met je hebben opgenomen. Let op: aan annuleren zijn altijd kosten verbonden.